Automatisering giver hotellet mere effektive arbejdsgange

Alsik og Steigenberger Hotel

Er et nyåbnet luksushotel, som ligger i hjertet af Sønderborg.

Hotellet er kendetegnet af sit unikke nordiske design samt den hyggelige og afslappede atmosfære.

Med hele 60 forskellige spa og wellness oplevelser fordelt på 4500 kvadratmeter, er hotellet Danmarks største spa.

“Vi havde ikke kun brug for digitalisering. Vi søgte en partner, som kunne holde vores hånd igennem processen, så vi sammen kunne udarbejde en effektiv plan til at nå vores mål – det fik vi i eKontoret.” – Rudiger Schasching

Det var det brændende ønske fra økonomichef Rudiger Schasching, da han fik til opgave at finde det rette økonomisystem til Sønderborgs nye vartegn: Alsik og Stegenbeiger Hotel. Med mange års erfaring i hotelbranchen var det ikke svært for Rudiger at vurdere, hvad Alsik havde brug for – men som en ny startup, var han også bevidst om, at hotellet også havde brug for vejledning og hjælp til at finde den bedste og mest effektive løsning.

’’eKontoret mødte os der hvor vi var – som en ny startup. Jeg er stadig imponeret over graden af professionalisme og engagement fra eKontorets side. Det skabte enormt hurtigt et tillidsbånd, som gav os ro i maven og mod på at lægge det i hænderne på eKontoret.’’ fortæller økonomichefen.

Digitalisering og Automatisering

’’Vi ville gerne eliminere alt papirarbejde og manuelle processer, så vi ville få så effektive arbejdsgange som muligt.’’ forklarer Rudiger. Udover digitalisering og automatisering var målet at skabe et større indblik i den økonomiske performance for hotellet. Med flere afdelinger var det vigtigt, at hver afdelingschef ville kunne få et indblik i afdelingens økonomi – så der kunne effektiviseres på afdelingsniveau.

Jeg er yderst tilfreds med resultatet af vores samarbejde og jeg er meget imponereret over, hvad eKontoret har formået at udarbejde. Vi har ikke kun fået et system, der er 100% tilpasset vores udfordringer; vi har også fået et system, der visuelt matcher vores høje kvalitet og image,” siger Rudiger.

Samarbejdet mellem eKontoret og Alsik har været bygget på gensidig tillid, god kommunikation og en fælles vision om at skabe et kundetilpasset system med en visuel rød tråd. ”Graden af support, vi har fået fra eKontoret, har været helt ekstraordinær. Hvis der har været det mindste problem eller spørgsmål, har vi ikke skulle vente længe på en løsning eller vejledning. Det har været alt afgørende for os, da vi som et nystartede hotel har haft brug for at tingene kører smertefrit.’’ understreger økonomichefen.

Fordele

  • Eliminering af papirarbejde og manuelle processer

  • Indsigt i den økonomiske performance på afdelingsniveau

  • Sammenligningsgrundlag mellem afdelinger

  • Minimerer tid ved hjælp af automatisering og digitalisering

  • At eKontoret kan tilpasse og supplere e-conomic til den enkelte virksomheds behov

Kontakt os

Har du brug for hjælp eller har du spørgsmål?